ÅSIKTSINLÄGG:

Varför existerar tobak?
Det försämrar hälsan, man blir beroende och förlorar pengar. Att röka/snusa är egentligen inte bra för någonting.
Visst, det kanske skulle smaka gott för stunden. Men, din kropp lider för att den för ta emot alla gifter tobak sprider.
Jag önskar faktiskt att det aldrig skulle ha funnits, då skulle vi kanske ha ett friskare samhälle!
 
Har ni tänkt på det? Tobak säljs överallt, folk tror att det inte försämrar hälsan så mycket som det står på internetsidor eller i andra forum. Men, det gör det faktiskt.
 
Jag själv kommer aldrig att börja röka eller snusa, då jag varken vill bli av med mina pengar eller bli riktigt sjuk.
 
Rökning kortar ner ditt liv, snusning fräter sönder din gom och kortar också ner din livslängd.
Av tobak blir man gammal i förtid, får grått hår/fler rynkor. Hur kul är det?
 
Av alla världens befolkning så är säkert 70-80% rökare eller snusare. (Behöver inte stämma, säger bara vad jag tror)
Jag förstår verkligen inte varför det är så härligt med att röka/snusa. Hitta något annat som inte skadar din kropp istället. Du kanske kan tycka det är jättegott med en speciell frukt? Köp den då istället för tobaken!
 
Ja, här var mitt konstiga, lilla åsiktsinlägg om tobak.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Alkohol då?

Svar: Alkoholinlägg skriver jag om någon annan gång ;)
fepe.blogg.se

2012-06-21 @ 17:02:46
URL: http://buskaniner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0