DACKE! :D

Åkte ju till Dacke, vi tog in båda hästarna. (Den andra hästen heter Rina.)
Jag fick borsta av båda medans hon sprang in och åt, när hon kom tillbaka så sadlade vi hästarna.
Sedan så red vi ut, vi skrittade och travade. Men, hans trav var jätte konstigt!
Men, det är väl så med varmblod? Höll på att åka av först, men.. senare vande man sig lite, och då gick det att hålla sig kvar iallafall. Fick titta på när hon galopperade Dacke, eftersom han förmodligen skulle bråka eftersom han inte blivit riden på länge. Han bråkade lite, men inte så farligt. Men, ja.. jag hade blivit livrädd. Är ju fortfarande rädd för att rida stora hästar. Men, hittils. (Detta låter fånigt, men ändå..)
Kan jag kratsa hovarna, rida i skritt och långsam trav utan att bli särskilt rädd. Det var ju likadant med Citrus, var rädd för att rida honom. Men, senare var han ju bara fånig och då blev jag ju inte rädd.
Så, min rädsla är snart botad ;)
Fick några bilder, men bara i en ur en vinkel. Så, de bilderna kommer förmodligen upp i helgen nu i veckan eller något..
Måste gå, skall läsa på tills körkursen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0