LÅNGT INLÄGG

Börjar med vad som hände under Kauparvetiden nudå.

Jo, allting började med att jag tog bussen ut till Kauparve, jag gick kilometern upp till gården och ställde därefter av mina grejer i sadelkammaren. Sedan hälsade jag på Stari och Strakkur. Därefter mockade jag och sopade gången i stallet. Efter det så hade fortfarande inte de andra tjejerna kommit. Så, jag såg Emmas mamma fixa något, jag frågade henne vad jag skulle göra. Hon sa att jag kunde gå runt och kolla vatten, det gjorde jag. Jag fastnade vid fölen en stund, så himla underbara!
Sedan så kom jag inte ihåg vad jag gjorde, men då kom tjejerna cyklandes. Jag blev skitnervös och gick in i stallet igen. När de kom in så sa jag "hej", Sonja kollade jätte konstigt på mig och sa sedan samma sak, därefter Ida också. Efter de hade bytt om gick de upp mot Emmas mamma, jag hörde vad de pratade om. Det var Ingrids födelsedag(Emmas mamma) och vi var bjudna på fika. Jag gick upp emot dem och satte mig, sedan kom Sonja och Ida. När vi fikat en liten stund kom helt plötsligt 2 polisbilar som spelade Jag må ho leva!Jag, Sonja och Ida började skratta och det visade sig att det var Ingrids arbetskamrater som kom.
Efter att vi skrattat började vi prata smått och fråga varann saker, efter fikat sen gick vi in i stallet och fortsatte prata.
Sedan gick vi runt i hagarna och hade skitkul! Vi skrattade och plockade blommor till Ingrid som vi gav henne sedan. Därefter kom Emma hem, vi fick börja bära in grejer och sedan började vi putsa sadlarna, man blev jättesmutsig!!
Efter det smörjde vi tränsen och hade kul, sedan har jag för mig att vi åt kvällsmaten vi hade fått: Pizza.
Det var gott! Efter det så badade vi hästarna, en av dem roligaste grejerna jag har gjort! Fast, blöt blev man.
För att de skulle torka så tog vi ut dem på en promenad. Jag tog Perla, en fux som är jättesöt och snäll! Sonja tog sin älskade Stimpli(Stimpen), en musblack som också är jättesnäll! Och, Ida tog Embla, en gulbrun häst, Hon är ung och var lite bråkig, men Ida klarade av henne!
När vi kom tillbaka så borstade vi igenom hästarna och sprejade på pälsglans. Därefter släppte vi ut dem i hagarna och gick sedan upp på loftet där vi skulle sova. Vi borstade tänderna, bytte om och kröp sedan ner i våra sovsäckar.
Vi pratade en stund och jag såg på klockan: Halv tolv! Så, då sa vi godnatt och de somnade sedan. Jag låg vaken en ganska lång stund, men somnade sedan. Vid fyra på morgonen vaknade både jag och Sonja, det var en fågel någonstans som flaxade runt. Ida vaknade också en liten stund. Just då var det också skitkallt! Men, jag tror jag somnade igen. Vid kvart över fem vaknade vi igen, just då var det så kallt átt jag tog på mig byxor och en tjocktröja. Sonja var också vaken, men vi somnade om igen till 6. Då väckarklockan ringde.
Vi sprang upp, åt frukost och gosade med kattungarna. Därefter tog vi in hästarna, borstade av dem och så. Sedan bar det av till tävlingen. När vi kom dit så gjorde vi en liten hage som de skulle gå i. Nästan direkt var det dags för Stimpli och Perla att tävla, jag skötte Perla ;) Vi sadlade, hjälptes åt och så. Någon tog in Embla i hagen så hon kunde gå där, men.. det gick inte. Efter någon minut så ser vi henne komma springades på sidan, Emma får fast henne. Vi såg att hon fått ner tråden på ett ställe och sedan klivit över. Vi fick gå runt med henne sedan medans Perla och Stimpli tävlade. Vi gick runt, runt och åter runt med alla hästarna. Inte Stimpli så mycket.
När det var lunch tryckte jag i mig 3 hamburgare!
Därefter så vandrade vi runt igen. I slutet på dagen så vann ALLA hästarna rosett. Stimpli fick en röd`(4:a?), Embla fick en gulblå(?)(1:a) rosett. Perla vann tre rosetter! En gul(3:a) och två gulblå(I.a)
Alla hästarna var jätteduktiga!
Vi fick skjuts hem och jag sov ända till tio dagen efter.
Just nu är jag hos papppa! Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0