ÅSIKTS/TIPSINLÄGG

Hej!
Blir nog inte bloggning på ett tag. Är nere i en depp period igen. Har fallit tillbaka i det jag var förut.
Jag vet inte vad jag håller på att bli, jag blev "frisk", men nu är jag tillbaka igen. Inte stressen dock, men det ständiga dåliga självförtroendet. Nu vill jag ge upp, men jag tänker inte falla. Jag vet innerst inne att jag klarar att bli helt återställd. Jag VET det. Det kan alla som har dåligt självförtroende eller stress. Det gäller att hitta sin inre ro, vilket jag har gjort med stressen. Just Du, eller Du som läser detta och känner: Jag känner mig också stressad/dåligt självförtroende. Ta då en LÅNG funderare på vad som gör dig stressad, eller att du får dåligt självförtroende. Det kanske är jobbet som påverkar dig? Har du mycket på gång? Är familjen "på" dig?
När du väl har listat ut vad som gör dig stressad. Tänk då ytterligare en stund på hur du kan lösa detta problem.
Du kanske kan avboka något om du har mycket på gång. Säga Nej till en kompis som vill vara med dig, eller ta en ledig dag ifrån jobbet och bara pyssla om dig själv. Det hjälper verkligen! Inga måsten på en HEL dag!
Det har jag testat nu, några gånger när det är extra mycket. Bara va liksom. Inte göra NÅGOT. Bara ligga vid datorn, se på tv eller läsa. Sen kan man även ligga i ett långt bad och bara slappna av. Det hjälper också otroligt mycket!
Testa det! Sen kan man även gå till någon som kan hjälpa en, jag lovar.. det lättar att prata om vad som gör en stressad.
Och, när det gäller självförtroendet. INGEN är perfekt!
Ingen är normal, för alla är olika! Just Du är speciell, unik och vacker,precis som alla andra! Fast, vi alla är speciella, unika och vackra på olika sätt! Acceptera att du är som du är! Och, VA stolt över att du vågar visa vem du är.
Strunt i vad andra tycker om dina ärr, eller ditt hår, din kropp eller vad det nu är. Det är bara DU som skall behöva vara nöjd med dig själv. Strunt samma att den populäraste i skolan tycker att du är ful. Är det hela världen som säger att du är ful då? NEJ! En person, inte hela världen! Hon/han är lika vacker som du!
Om du är dig själv så blir allt så mycket lättare! Gå med ett leendé överallt, det lyser upp en trist närvaro.
Du är speciell, unik, fantastisk och underbar för att du är just DU! Även fast det känns dåligt vissa dagar, så ge ALDRIG upp! Det kommer kännas bättre nästa dag! Livet går i en bergochdalbana. En dag kan vara perfekt, men nästa dag är hemsk. Det är bara så! Men, kämpa på!
Precis som jag skall göra nu!
 
/FP
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0