VARIT UPPTAGEN.. 18/4-12

Tjena! Varit upptagen och har inte hunnit blogga de senaste dagarna!

Måndag:
Gick i skolan, som vanligt. Men, det var ganska kul faktiskt :D
Efter skolan åkte jag med amanda till hennes mormor. Vi bytte om och hälsade på hästarna och så.
Sedan tog vi in dem och ställde Majja på hennes stallgång och Qula i boxen. (kolla hennes blogg om ni vill veta vilka hästarna är..  www.isblomma.blogg.se)
Vi borstade av och sadlade Majja och sedan red vi ut! Jag fick rida halva vägen och hon halva. Sedan fick jag även rida lite i hagen, det var kul!
Sedan borstade vi av henne och tog sedan ut henne i hagen.
Därefter åt vi mat och flummade tills läggdags.

Tisdag: Vi fodrade hästarna och allt det dära, sedan åkte vi buss till skolan. Gick i skolan som sagt då.
Sedan kom jag hem, gick ut tror jag. Sedan så pluggade jag till körkursen.
Vid 4-tiden åkte jag bussen till stan och gick på körkursen, nästa gång har vi prov på 70 frågor, i HELA boken!
Oj..
Därefter gick jag till kempon, och var där. Vi körde yoga! Kul!

Onsdag:
Idag gick jag upp, åkte till skolan.
Efter skolan tog jag bussen till kyrkan och gick sedan till stallet!
Där så borstade jag först av Dussi, därefter Deli. Sedan tog jag en promenad med Deli, pigg som hon var försökte hon dra i väg. Men, körde ett litet pass på vägen som leder in till deras gård. Skrittade, travade lite försiktigt. Efter totalt två vändor i trav var hon slut, travade bara lite då och då. Hon var ju inte helt slut, bara lite varm. Skrittade av henne, borstade av henne. Och tog sedan ett litet "pass" med DuLilla.
Hon är ju svår att få på grimman på, pratade med henne, klappade henne, tjatade på henne, petade på henne.
Ingenting hjälpte, så jag pratade med henne igen och höll fram en bit morot. Vips så kunde jag få på henne grimman? Något som vi måste träna bort! :D
Borstade av henne ganska mycket, inte för mycket då hon var lite småsur och tjafsig :D
Annars var hon snäll!
Nu skall jag strax lägga mig!

//Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0